– Vi trives veldig godt som leietaker hos Hundholmen Byutvikling, sier salgssjef Kjerstin Larsen (37) og leder Kyrre Westeng (43) for Hudya Distribusjon i Bodø. (Foto: Christine Karijord/Hundholmen Byutvikling)

Hvorfor til Firkanten?

Det var etter samarbeidet med Hundholmen Byutvikling om Firkanten, at HENT, Flønes og prosjektleder Frode Sørensen besluttet å ta steget inn mot et enda nærere samarbeid. For det er viktig med god kommunikasjon mellom alle aktører i et byggeprosjekt.

– Vi har hatt et veldig godt samarbeid, god kjemi og en god dialog med Anders Courcheron og staben i Hundholmen Byutvikling. Det har vært en interessant samarbeidsprosess, så nettopp dette i tillegg til at Firkanten blir et fantastisk bygg, har blant annet vært avgjørende når vi skulle velge nye lokaler for bedriften, sier Flønes.

For det å være plassert i godt synlige miljøvennlige lokaler med nærhet til flyplass og mulighet for både bil, sykkel og ikke minst et bredt kollektivt transporttilbud, er i følge Flønes viktig i fremtiden.

– Vi driver med utvikling, møter veldig mange mennesker og har etterhvert sett hva folk ønsker og hvilke kontorplasser bedrifter vil ha. Firkanten blir et slikt bygg, et topp moderne og fremtidsrettet bygg med ny teknologi, bærekraftige løsninger og innovative fasiliteter, sier teamlederen.

Leder Kyrre Westeng (43) for Hudya Distribusjon i Bodø og salgssjef Kjerstin Larsen (37) er spent på fremtiden. (Foto: Christine Karijord/Hundholmen Byutvikling)

Innovasjon og smart fremtid

Westeng forteller videre at Hudya er et norsk konsern med virksomhet i både Sverige, Danmark og Norge. At det stadig tenkes nytt gjerne basert på tilbakemeldinger fra kunder, både med tanke på plattformen for tjenester og de produktene som tilbys.

– Det er hele tiden kunden som står sentralt hos oss. Det jobbes kontinuerlig med å skape ærlige og transparente tjenester til private forbrukere som skal dekke det behovet kunden har. Det vi ønsker er at folk har én aktør å forholde seg til, og at alle våre tjenester er så lett å forstå som overhodet mulig, sier Westeng.

Det handler om en mer bekymringsfri hverdag. Noe som er givende å tilby kunder.

– Hudya har en slags Robin Hood-tankegang. Vi ønsker å legge til rette for at folk får den tjenesten de bestilte og betaler for, og at det bestandig er åpenhet rundt tjenestene vi leverer.

 

 Erfaring fra forsikring

Westeng var tidligere med på å drive Bodø Forsikringssenter AS og solgte bedriften til Hudya Group AS.

– Jeg har jobbet med forsikring i mange år og kjenner bransjen godt. Det er en bransje med et produkt som alle må ha. Likevel er det noe folk flest synes er litt kjedelig å forholde seg til, og det er også mye å sette seg inn i. Vi er derfor veldig glad for å ha fått forsikringsselskapet Frende som partner, et selskap svært mange er veldig fornøyd med – særlig etter skadeoppgjør, sier han.

Selv om Westeng kjenner forsikringsbransjen godt fra før, har han også satt seg grundig inn i både mobilbransjen og strømbransjen.

– Vi går ekstremt grundig til verks for å sette oss inn i de bransjene vi skal tilby tjenester fra. Det er viktig for oss å ha et solid kunnskapsgrunnlag slik at vi kan følge hver enkelt kunde på denne reisen. Det handler om tillit, og desto flere produkter en kunde har hos oss, desto nærere relasjon får vi over tid. Vi må kjenne til den enkeltes historie i en større helhet når vi tilbyr mange tjenester på en plattform, både om hytta, båten, bilen og hjemmet. Ja, gjerne hele livssituasjonen, sier Westeng.

Salgssjef Kjerstin Larsen (37) i Hudya Distribusjon i Bodø forteller at arbeidsmiljøet er veldig viktig. – Det er avgjørende for gode prestasjoner, smiler hun. (Foto: Christine Karijord/Hundholmen Byutvikling)

Spennende tid

Både Westeng og salgssjef Kjerstin Larsen (37) er spent på fremtiden.

– Det er utrolig morsomt å være med på planene framover, og samtidig ha fått muligheten til å være med fra starten. Dette er en annerledes verden med tanke på det vi kan tilby våre kunder, og vi bygger hele tiden videre på det nyeste nye. På denne måten tror jeg det blir enklere å henge med i utviklingen framover, smiler Larsen.

Hun forteller at neste steg på vegen er Hudya Mobil, Hudyas mobilsatsing. Hudya har også kjøpt Telipols mobilkunder og starter dermed opp med en portefølje på allerede 15.000 kunder.

– Med dette oppkjøpet føler vi oss styrket på satsingen på mobiltelefoni. Vi skynder oss langsomt og når vi lanserer noe nytt skal det være utprøvd og ferdig til bruk. Og siden vi ikke har noen for bindingstid på noen av produktene våre, så er dette et bevis på at vi tenker å levere konkurransedyktige og ærlige priser, sier Larsen.

 

Familie-feeling

På jobb i lokalene i Sjøgata 27 er det jordnært og veldig familievennlig.

– Er det planleggingsdag så tar vi med oss barna på jobb. Alle tar ansvar her og det er flinke folk som jobber hos oss. Arbeidsmiljøet er desidert det viktigste for at folk skal trives, og det er avgjørende for gode prestasjoner, sier Larsen.

Derfor er det viktig med humør, humor og gode samtaler. Og når noen opplever suksess og gode måleresultater, så feires det.

– Da blir det lyd. Det er viktig å kunne kjenne på følelsen av mestring, og at vi deler erfaring med hverandre, smiler Westeng.

I lokalet til Hudya i Sjøgata 27 er det fargerikt. Lilla vegger på møterommet, orange i fellesarealene.

– Vi trives veldig godt som leietaker hos Hundholmen Byutvikling. Lokalet ble malt opp i Hudya-farger før vi flyttet inn – det fikk vi lov til hos Arve. Det er godt å ha en huseier som er så seriøs, og som åpenbart er opptatt av å bry seg om leietakerne sine. Vi er jo nabo til Ramsalttomta hvor det stadig skjer noe, men det har gått helt fint. Når det kom en kraftsalve under en telefonsamtale, så har vi forklart det til kundene. «Du skjønner vi jobber rett ved siden av den nye Ramsalt», smiler Larsen.