Nå kommer Jakhellngården og Jakhelln brygge til å fylles opp med celebre hollywoodstjerner.

Og det er helt opp til hver enkelt hvem de ønsker å forestille på kjendisfesten. Selv om temaet er Hollywood, er det fritt fram til å forestille kjente figurer. Likevel – vi snakker rød løper, prisutdelinger og helt garantert stjerner på rekke og rad.

– Hollywood er jo fascinerende, her produserer mesteparten av amerikanske TV-serier og filmer og det er nok få som ikke kjenner en eller annen karakter de kan kle seg ut som. Derfor tenkte vi dette var et artig tema som kunne inspirere til variasjon og kreativitet. I tillegg er det masse klær, kanskje noe vi allerede har i skapet hjemme som kan brukes, smiler Brunes.

Tanken bak husfesten som snart kan kalles en tradisjon blant leietakerne til Hundholmen Byutvikling handler om nettverksbygging. Det å etablere relasjoner på tvers av kontorene og kunne slå an en prat i heisen eller i lunsjen fordi man har en felles opplevelse.

– Nettverket ditt er en av dine viktigste ressurser og det å ha et godt profesjonelt nettverk på tvers av alder og bransje er gull verdt. Og for å oppnå et slikt nettverk er det viktig å komme litt ut av komfortsonen, bli kjent og ikke minst ha en plattform hvor det er mulig. Derfor arrangerer vi husfesten, forteller Brunes.

Servicekoordinator Lena Brunes i Hundholmen Byutvikling gleder seg til Hollywood-fest.

Utvidet arbeidsmiljø

Gjennom husfesten er det også en tanke om et utvidet arbeids-
miljø. For det å kunne si hei til et kjent ansikt fra en annen bedrift når man møtes i heisen skaper trivsel.

– Det har vært utrolig gøy å bli kjent med andre fra begge byggene her, både Jakkhellngården og Jakhelln Brygge. Før kjente jeg ingen på brygga, men etter husfestene er jeg på hils med mange og vet hvem de er og hvor de jobber, sier Monica Skjelstad i reisebyrået Egencia.

Selv har hun opplevd å få nye kunder gjennom å bli kjent med bedriftene via husfesten.

– Jeg så jo potensialet for nye kunder og har allerede fått flere som ble kjent med oss som reise-byrå. Nettverk handler om å hjelpe hverandre frem og få nye muligheter, sier Skjelstad.

Til neste husfest i 2019 ønsker vi oss noen mannfolk inn i planleggingskomiteen, smiler Lene Hansen fra Husbanken, Monica Skjelstad hos Egencia og Lena Brunes fra Hundholmen Byutvikling.

Fest og moro

Tradisjon tro blir det rebus rundt i byggene og fest og servering hos Sydøst ut i de sene nattetimer. For å melde seg på er det bare å søke opp arrangementet på facebook.

– Søk opp «Husfest 2018» på facebook for påmelding. Vi kan love at dette blir veldig gøy, sier Skjelstad som også er med i planleggingskomiteen.

Tilbakemeldingen fra de som

deltok på husfesten med Mexico som tema i 2017, har vært utelukkende positivt.

– Vi fikk også tilbakemelding på at tema var gøy, derfor gjentar vi det i år også, sier Brunes.

For Lene Hansen i Husbanken har det vært artig å oppdage hvilke bedrifter som faktisk huser Jakhellngården og Jakhelln

Brygge.

– Rebusløpet hvor vi drar innom kontorene til bedriftene her, hvor de også presenterer seg, gjorde at jeg fikk øynene opp for hvem som faktisk holder til her, bedrifter jeg ikke ante noe om, smiler Hansen.