Jump to content

Visuell profil

En visuelle profil er en avgjørende del av merkevaren og inkluderer logoer, farger og andre designelementer som brukes til å skape en gjenkjennbar og konsistent merkevare.

Velg profil:

Hundholmen Byutvikling

Primærlogo

Primærlogo er en stående versjon.

Logoen bør ikke, så langt det er mulig, brukes i størrelse mindre enn 15 mm. 
I størrelser mindre enn dette brukes kun symbolet.

Hovedlogo 07
Hovedlogo 08
Hovedlogo 09

Sekundærlogo

Liggende versjon av primærlogo.

Logoen bør ikke, så langt det er mulig, brukes i størrelse mindre enn 20 mm. 
I størrelser mindre enn dette brukes kun symbolet.

Liggende logo 10
Liggende logo 11
Liggende logo 12

Definert friområde

Definert friområde rundt logo, hvor det ikke skal plasseres tekst. 

Definert friomraade 06
Definert friomraade 05

Farger

Primærpaletten er elegant og nedtonet med varme gråtoner som kan brukes i forskjellige grader. Den gule fargen er en kontrast til dette og skaper et friskt, moderne innslag og en tydelig stoppeffekt.

Fargepalet­ten er satt opp slik at man har en PMS i 100%, deretter er den brukket ned til hen­hold­vis 60, 40 og 20 pros­ent. De lysere nyansene er også en del av palet­ten og det er tiltenkt at disse skal kunne brukes på lik lin­je med hov­ed­far­gen, enten dette er til bak­grun­ner eller for å skape vari­asjon og dybde i illustrasjoner.

Legg merke til at sort ikke er stan­dard­is­ert ver­sjon­. Sort #000000 skal kun brukes i Office-maler og da som tekstfarge.

Sort: #212721   |   Grå: #53534d   |   Lysegrå: #aaaaa0   |   Gul: #ffee35

Farger 01
Farger 02
Farger 03
Farger 04

Foto

Det er harmoni mellom mennekser og rom, for her er det godt å være. Varme, nærhet og perspektiv står sentralt.

Quality 66
Shutterstock 1307546290
Quality 36
Shutterstock 1699732693
Shutterstock 1684291405
Quality 38
Shutterstock 1791564434
Quality 50