Jump to content

Visuell profil

En visuelle profil er en avgjørende del av merkevaren og inkluderer logoer, farger og andre designelementer som brukes til å skape en gjenkjennbar og konsistent merkevare.

Velg profil:

Ramsalt

Primærlogo

Primærlogo er en liggende versjon.

Logoen har meget god lesbarhet men bør ikke, så langt det er mulig, brukes i størrelse mindre enn 10 mm.

2024 Ramsalt logo negativ
2024 Ramsalt logo hvitsort
2024 Ramsalt logo
2024 Ramsalt logo sorthvit

Sekundærlogo

Stående versjon av primærlogo.

2024 Ramsalt logo kvadratisk negativ
2024 Ramsalt logo kvadratisk negativ hvitsort
2024 Ramsalt logo kvadratisk
2024 Ramsalt logo kvadratisk negativ sorthvit

Definert friområde

Definert friområde rundt logo, hvor det ikke skal plasseres tekst. 

Ramsalt friomraade
Ramsalt friomraade 14

Farger

Primærpaletten består av fem farger, hvorav sort er den bærende fargen. Det er hensiktsmessig å benytte seg av primærpaletten for sterkest mulig gjenkjennelighet til merkevaren.

Sort: #000000  |  Blå: #002e3d  |  Blågrønn: #3e5b5f  |  Grønn: #61ac8f  |   Lysegrønn: #cee3dc

Ramsalt farger 15
Ramsalt farger 16
Ramsalt farger 19
Ramsalt farger 17
Ramsalt farger 18

Foto

Kontraster står sentralt i det visuelle uttrykket.

Kontraster: dramatikk og balanse, bevelgelse og ro, skummelt og trygt, fjernt og nært, mørkt og lyst. Mennekser: ekte og ærlige, trygge og sekvsikre. Fokus: detaljer, kvalitet, komposisjon, kontraster og perspektiv.

Ramsalt 34
Ramsalt 14
Ramsalt 32
Ramsalt 43
Ramsalt 55
Ramsalt 54
Ramsalt 57
Ramsalt 46