Jump to content
| 08/07/25

- Nordland og Bodø har eksplodert

Hvis 2024 var sykt bra driftsmessig for byens hoteller, så er 2025 sykt bra på salg, i følge Salgsdirektør & We Care representant hos Quality Hotel Ramsalt, Sølvi Heitmann Korsvik.

Soelvi kh
Salgsdirektør & We Care representant hos Quality Hotel Ramsalt, Sølvi Heitmann Korsvik forteller at det nå er stor interesse for Bodø og Nordland, og mener "utstillingsvinduet" Bodø2024 har skapt store muligheter for å selge opplevelser og konferanser. (Foto: Christine Karijord)

Hun forteller at hele Nordland har eksplodert. At interessen der ute er enorm. 

- Det legges massevis av konferanser hit. Det er Bodø, Stokmarknes, Harstad og helt sikker Narvik, som er i vinden. Det er et stort fokus mot Nordland, og jeg kan garantere at kulturhovedstadsåret 2024 har bidratt til dette. Det var utstillingsvinduet vårt, og vi viste oss fram fra vår beste side, sier Heitmann Korsvik. 

Hun regner med at de andre hotellene, akkurat som Quality Hotel Ramsalt – har lagt sjela si i 2024 for å fortelle hva man faktisk har å tilby. 

- Og dette har bidratt til en eksplosjon av interesse for oss, Bodø og Nordland. Det er bare å jobbe på. Alle muligheter er åpne, og det må vi benytte oss av ”as we speak”, sier salgsdirektøren. 

Bodø 2024-effekten

Heitmann Korsvik tror ikke alle skjønner effekten og ringvirkningen av kulturhovedstadsåret. 

- Folk tenker kanskje mer på hva de som enkeltpersoner fikk igjen av Bodø 2024 i et kulturelt perspektiv. Altså vi som bor i Bodø og omegn. Men snakker vi med de som driver butikker, hoteller og alt som har med service å gjøre – så blomstret det som bare det i 2024, forteller salgsdirektøren. 

Selv opplever hun enorm interesse når hun reiser rundt for å selge Quality Hotel Ramsalt og ikke minst Bodø som destinasjon for kurs og konferanser.

- Jeg blir møtt med entusiasme. Mange har hørt om vårt hotell her i Ramsalt, at det er bra. Og når jeg forteller hva som skal skje på utsiden, med det nye bryggeanlegget – så blir folk over seg av begeistring. Ramsalt er en destinasjon, og det føles der ute, sier Heitmann Korsvik. 

Skal fortsette jobben der ute

For salgsdirektøren blir jobben framover å fortsette den spennende reisevirksomheten, og oppdraget med å selge kurs- og konferanser til Ramsalt og Bodø. 

- Vi skal kose oss, ha det gøy, være positive og fortsette jobben med å presentere det vi har i her i nord og i Bodø. Arrangere visningsturer, invitere interessenter hit og gi dem opplevelser. En ting er hotellet, men også gjøre det viktige med og ta de med på opplevelsene vi kan tilby. Det selger. Og der er Saltstraumen nummer én. Det er verdens sterkeste malstrøm. En magisk naturopplevelse, der folk får reise ut i RIB og være helt nært virvlene. Det synes alle er ekstremt spennende. Naturen vår er unik, sier Heitmann Korsvik. 

Hun forteller at sommeren i Ramsalt blir veldig spennende.

- Om få uker vil Brim Explorer få båten sin på plass rett nedenfor Quality Hotel Ramsalt. Pergolaene på kaia er åpen for servering på bryggekanten, og ikke minst skal Rampen etablere seg med egen RIB-stasjon ved det nye kaianlegget med opp til fire båter. Tenk på konferansegjestene, som kan gå rett ut i båtene fra hotellet og oppleve skjærgården vår og få helt spinnville opplevelser. Og når de kommer tilbake, kan de gå rett i badstuene som kommer på kaia, smiler Heitmann Korsvik