Hovednyhet | 30/08/24
Quality Hotel Ramsalt er nå nominert til folket pris
I forkant av årets Opplyst, har folket nominert og juryen plukket ut sekst finalister til Avisa Nordlands Servicepris 2024. – For oss er dette den gjeveste prisen, sier direktør Kine Willumsen.
I forslaget løftes direktøren fram som leder med stor L, og beskrives som et «fyrverkeri av en dame du skal lete lenge etter».
- Denne nominasjonen betyr at vi lever på det vi ønsker å levere, som er service. Som er å skape minner, skape en opplevelse hos hver enkelt som gjør at du vil komme tilbake til oss igjen. Og det er dette det handler om. Vil du tilbake hit når du går ut døra her, da har vi gjort jobben vår, sier Kine.
Målet på huset er å skape god stemning og at man skal kjenne det i veggene.
- Og suksessfaktoren, det er folkene mine og ikke noe annet, smiler direktøren.
- Rett og slett herlig!
For Service Crew Manager Arne Seivåg for Quality Hotel Ramsalt var det rett og slett herlig og få beskjeden om å bli nominert til årets servicepris.
- Herlig, kult og da har vi kanskje oppnådd noe. Det var godt å høre og gir ekstra energi inn i arbeidsdagen. Og Kine, hun er en veldig god leder – ingen tvil, sier Arne.
Han mener det som virkelig skaper glede på arbeidsplassen, er å ha muligheten til å faktisk gjøre det lille ekstra. Noe han mener det er stort rom for på hotellet.
- Og at det er Bodø-folk som har stemt oss fram, det er nydelig, sier Arne.
«Hadde hun hatt facetatoos, så hadde service stått i panna»
Videre i nominasjonen står det; hun har ikke facetattos men hadde hun hatt det, så hadde det vært service som hadde stått midt i pannen på denne frøkna! Full av positiv energi som smitter på ansatte og hennes gjester! Hun er en stor motivator. Hun tar enhver utfordring på strak arm, og ordet «nei» finnes ikke i hennes vokabular!
- Det er helt sant, sier salgssjef Sølvi Korsvik hos Quality Hotel Ramsalt.
Hun beskriver en leder som aldri sier nei, hva man enn ønsker å gjøre, og som alltid kommer med en positiv respons. En energi som sprer seg rundt de ansatte med et enormt fokus på å være løsningsorientert.
- Oppstår det et problem, finnes det aldri en syndebukk som blir utpekt, det handler alltid om å finne en løsning på enhver utfordring. Dette skaper en trygghet for alle, som gjør at vi tørr å være oss selv. Det blir rom for å være en hyggelig medarbeider og gjøre jobben med frihet under ansvar, sier Sølvi.
Hun mener en god leder er som en paraply som sprer dråpene i organisasjonen.
- Er dråpene positive, så blir effekten deretter i hele systemet. Jeg føler vi nå er nominert til Saltens Oscar, og det er virkelig gøy, sier Sølvi.
- Innhold er utrolig viktig
For styreleder og hovedaksjonær Morten Jakhelln i Christian Jakhelln AS, er det en gledelig nyhet at Ramsalt-hotellet er nominert til årets servicepris 2024, nominert av befolkningen.
- En ting er et flott hotell. En annen sak er innholdet mellom veggene. Og det er utrolig gøy at Kine og crewet får det til, og vi heier veldig på dem – og dette var vel fortjent, sier Morten.
Han og CEO Arve Pedersen i Hundholmen Byutvikling forteller at det før spaden ble satt i jorda, var en visjon om et urbant og moderne bygg, og et hotell som skulle være åpent og tilgjengelig for hele byen med både servering, lounge og bar på gateplan.
- Det handler om byliv og det å bidra til at Bodø er en attraktiv by, og her gjør hotellet og alle de ansatte med Kine i spissen en fantastisk jobb i samspill med alle de andre aktørene i Ramsalt-området. Hotellet har blitt det vi i Hundholmen Byutvikling drømte om, så vi gratulerer hjerteligst med nominasjonen, sier Pedersen.
HER KAN DU STEMME PÅ ÅRETS SERVICEBEDRIFT 2024!