– Vi gleder oss over å komme til Bodø med De Tre Stuer, sier direktør forretningsutvikling Kristian Sjøseth i 4Service. Her sammen med direktør for eiendomsutvikling Arve Pedersen i Hundholmen Byutvikling. (Foto: Hundholmen Byutvikling/4Service)

«De Tre Stuer» er på besøk i Bodø for å treffe leietakere som skal flytte inn i BIG mot slutten av 2019 for å fortelle om bedriften som har over hundre personalrestauranter i Norge, og som nå åpner sin første her i byen.

– Spisepausen og spisesalen skal være en stund og et sted hvor man kan slappe av, nyte et godt måltid med gode kolleger og det skal bidra til fellesskap og trivsel på arbeidsplassen, sier Sjøseth.

I BIG skal det etableres et såkalt «Premium servicekonsept» spesielt tilpasset BIG med selvbetjent lunsjbuffet inkludert varmmat.

– Våre ansatte er faglærte kokker som serverer fristende og velsmakende mat hver eneste dag. Vi stiller strenge krav til våre leverandører av råvarer, som faktisk er en stor inspirasjonskilde for kokkene våre. Når vi har ansatte som viser yrkesstolthet i mattilbudet får man ærlig og oppriktig matglede, forteller Sjøseth.

– Personalrestauranten De Tre Stuer skal bli et godt mattilbud til alle ansatte i BIG, sier direktør for eiendomsutvikling Arve Pedersen i Hundholmen Byutvikling og direktør forretningsutvikling Kristian Sjøseth i 4Service. (Illustrasjonsfoto: 4Service)

Diskutere løsninger

For Sjøseth er det viktig å treffe de som skal bruke lunsjrestauranten for å kunne skreddersy og tilpasse løsninger som passer til BIG sine leietakere.

– Lunsjrestauranten vil være åpen i hverdagene fra det tidsrommet som avtales med leietakerne i BIG. I tillegg er det viktig for oss å skape engasjement. Derfor gjennomfører vi temauker i samspill med leietakere. Temaer kan være alt fra valentindagen til 17-mai, jula og St. Hans for å nevne noen få, sier Sjøseth.

Betalingsløsningen er helelektronisk med en app-løsning som enten kan gå via Vipps eller kredittfaktura som sendes bedriften.

– Appen har en rekke funksjoner som er rettet mot lunsjrestauranten. Her vil man kunne se dagens meny, ukens meny, live tracking på hvorvidt det er kø eller ei, mulighet for å invitere en kollega til lunsj og ikke minst er appen klargjort for kjøp av overtidsmat, og i tillegg «kjøp middag med hjem» forteller Sjøseth.

Og skulle det være behov for å legge inn tredjepartsleverandører inn i appen, kan leietakerne i BIG bli enig om dette.

– Det kan være leverandør av skjorterens, bilvask eller leverandør av blomster – som eksempel, sier Sjøseth.

 

 – En glede å få De Tre Stuer til Bodø

For eiendomsdirektør Arve Pedersen er det spennende og ikke minst en stor glede å få lunsjkonseptet til De Tre Stuer til Bodø og i BIG- Bodø Innovation Gate.

– Vi har jobbet for dette i flere år og det er en glede å få «De Tre Stuer» til Bodø og i BIG. Det er vårt ansvar at de som leier hos oss skal ha det bra. Og det å kunne møte folks krav til sunn, variert og god mat er viktig. I tillegg tilrettelegges restaurantkonseptet etter leietakernes behov, noe jeg synes er svært bra, sier Pedersen.

Og skulle det være behov for å arrangere selskap, firmamiddag eller andre arrangementer i lunsjrestauranten på BIG – så er også dette en mulighet.

– Dette er et helhetlig konsept fra A til Å. I tillegg er De Tre Stuer en bedrift som tar miljø- og samfunnsansvar, sier Pedersen.

De Tre Stuer er både miljøtårnsertifisert, har saltpartnerskap for folkehelse og er med i samarbeidsprosjektet «kutt matsvinn 2020».

– «Kutt matsvinn 2020» er et historisk bransjeprosjekt med fokus på å redusere matsvinn som bidrag mot FNs bærekraftmål om å halvere matsvinn på verdensbasis. Dermed passer de svært godt inn i miljøbygget BIG, sier Pedersen.